Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ




Σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από πολυγλωσσία, πολυπολιτισμικότητα, ποικιλομορφία σε δομές και συστήματα και ραγδαίες εξελίξεις, η εκπαίδευση αναδεικνύεται  ως  θεμελιώδης  παράγων οικονομικής, κοινωνικής  και  πολιτισμικής  ανάπτυξης.  Μέσα  σε αυτό το πλαίσιο, παρουσιάζεται επιτακτικά η ανάγκη, τα εκπαιδευτικά συστήματα να γίνουν δυναμικά, ,ωστε  να προβλέπουν τους μετασχηματισμούς της κοινωνίας και να μπορούν να αντεπεξέρχονται στις προκλήσεις της.
Η ικανότητα διαχείρισης των προβλημάτων που παρουσιάζονται στη σχολική τάξη είναι ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τόσο τους νεότερους όσο και τους πιο έμπειρους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε:
  • Να μπορούν να εντοπίζουν τα προβλήματα που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της τάξης.
  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις αιτίες και τους τρόπους εκδήλωσης μαθησιακών δυσκολιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο.
  • Να αντιμετωπίζουν θεματα ειδικών προβλημάτων διαχείρισης της σχολικής τάξης πέρα από το επίπεδο της πρόληψης και της διάγνωσης.
  • Να διαχειρίζονται θέματα διαπολιτισμικής αγωγής και κοινωνικών  οικονομικών ανισοτήτων στο πλαίσιο της τάξης.
  • Να εξασφαλίζουν τη μαθητική συμμετοχή στη διαδικασία της αξιολόγησης και της αντιμετώπισης των προβλημάτων, τα οποία εκδηλώνονται στο σχολικό πλαίσιο.
Μια πολύ χρήσιμη συλλογή άρθρων σε δύο τόμους από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο:
Π.Ι. Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης (Τόμος Α)Επιστημονικu επιμsλεια: Ευανθwα ΜακρuΜπyτσαρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Ελληνικά Μνημεία UNESCO

  Το πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο «Μνημειώδεις περιπέτειες στα ελληνικά μνημεία της UNESCO» αποτελεί έργο του Τμήματος Εκπαιδευτικ...